Attollo är stolta över att kunna presentera vår nya kund, Stockholms Stadsmission.
Som en del i Stockholms Stadsmissions digitaliseringsresa sökte de efter ett enkelt sätt att kunna samla in data och få bättre översikt över verksamhetens nyckeltal. Utmaningen var att hitta en enhetlig lösning för en bred organisation med många olika arbetssätt.
Attollo presenterade ett lösningsförslag bestående av två delar för att hjälpa Stockholms Stadsmission. Den ena handlade om att etablera en analysplattform för att kunna lagra och strukturera information. Informationen kunde därefter analyseras och användas för att generera rapporter för såväl intern uppföljning som extern presentation.
Den andra delen handlade om att utveckla en app för att ge verksamheten stöd i det dagliga arbetet som ibland pågår dygnet runt, alla dagar i veckan. Appen blev ett enkelt, enhetligt system för att registrera händelser som besök, genomförda aktiviteter eller antal serverade måltider för att nämna några. Historiskt har dessa händelser registrerats i separata system eller ibland helt manuellt när inget passande system hittats. I appen har Attollo byggt ett väldigt enkelt gränssnitt som är lätt att förstå och som stöttar verksamheterna i deras behov. Allt har utvecklats i nära samarbete med Stockholms Stadsmissions egen personal och mantrat har varit ”keep it simple”.
Vi på Attollo är mycket stolta över att få ha varit med och bidragit till att förenkla det otroligt viktiga arbete som Stockholms Stadsmission utför. Vill du läsa mer om det arbete vi gjort tillsammans med Stockholms Stadsmission kan du läsa en längre version av detta här i vårt kundcase.