Nyhet_SVT_3x2Sveriges Television har under sommaren 2011 upphandlat konsulttjänster inom området Business Intelligence. SVT väljer nu Attollo som ramavtalspartner för BI-lösningar.

Sveriges Television väljer nu att skriva ramavtal för beslutsstödstjänster, specifikt IBM Cognos. Efter upphandlingsperioden väljer SVT alltså Attollo som partner.

Vi på Attollo är glada över att vår specialistkompetens inom Business Intelligence och IBM Cognos värderats högt, och är stolta över att få förtroende att arbeta med Sveriges största leverantör inom Public Service.

Sveriges Television är ett public service-företag som bildades 1956. SVT organiseras i 3 divisioner, finns på 27 orter runt om i landet samt har ca 2 100 tillsvidareanställda. SVT:s kanaler är SVT1, SVT2, SVT HD, SVTB, Kunskapskanalen, SVT24 och SVT World. Andra publiceringsformer är svt.se med SVT Play, mobil.svt.se samt SVT Text. Under 2010 summerade SVT totala programutbud till 22.000 timmar, med totalt programutbud  på genomsnitt mer än 60 timmar per dygn.

[kleo_button title=”Fler nyheter” href=”/nyheter” style=”default” size=”” ]